Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jak wykuc miecz krok po kroku. . .
FREHA > Ogólne kategorie (bez podziału na epoki) > Rzemiosła i narzędzia
Stron: 1, 2
Lord_DaG
Może ten temat jest bardzo głupi i źle sformułowany na przeciwko innych tematów, ale jestem początkujący i kończe pleść sobie kolczugę, a przeglądając forum nie mogę znaleść takiego tematu icon_sad.gif . Chciałbym się dowiedzieć jak wykuć dobry miecz face4.gif . Za co szanowni rycerze uwarzacie dobry tak powiedzcie. Proszę niech ktoś mi objaśni jak to zrobić, z czego kuć, czym kuć itp.
Zygmunt
Temat taki jest, nazywa się debilnie "coś o zakuwaniu" http://www.freha.pl/index.php?showtopic=2755
Wydaje mi się że nie ma co dublować odpowiedzi, aczkolwiek chwała Ci za to że pytanie i temat brzmią trochę jakby rozsądniej. Jeśli kończysz kolczygę, to pytanie czy chcesz się tylko dowiedzieć czy zrobić? Miałeś już do czynienia z rozgrzanym żelazem i jego kuciem? Miecz to najwyższy stopień mistrzostwa, zacznij od noża, grocika do strzały, sprzączki do pasa itp wejdz na stronę
www.platnerz.com
tam coś ciekawego znajdziesz od praktyka...
Lord_DaG
Nie miałem zbytnio doczynienia z rozgrzewaniem metalu icon_sad.gif . W wakacje mam zamiar popróbować wykuć cosik, ale jak tak to przemyślałem to nie wiem nic na ten temat face4.gif
Thorgest
co do wykuwania mieczy to mógłbym załatwić wszystko oprócz paleniska angsad.gif((
Sokół
Próbujcie, próbujcie!
Czasem można spróbować zapisać się na jakiś kurs ślusarski czy nawet kowalski, trzeba poszukać w ZDZ-ach, szkołach rolniczych, wioskach, skansenach.
Palenisko da się zrobić. Na stronie anvilfire było kiedyś słówko o wykonaniu paleniska, począwszy od felgi z ciągnika po murowane ceglane.
http://www.anvilfire.com/21centbs/main.htm
Polecam.
Thorgest
Dzięki Sokole
ale palenisko to wiedziałem jak zrobić tylko że nie mam gdzie, jako przeciętny mieszczuch nie mam działki angsad.gif
a gdzieś w lesie to strach :/
Lord_DaG