Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: I Otwarte Mistrzostwa Walk Rycerskich Polski Południowej - Liga BHP
FREHA > Inne > Kalendarium 2014
Mirek z BRZB
Witam Wszystkich serdecznie.

W imieniu Bractwa Rycerskiego Zamku Będzin i Bojowego Hufca Południa zapraszam wszystkich zainteresowanych na I Jarmark Średniowieczny w Bytomiu. Impreza datowana będzie na XIII -XV wiek.
Badzie to szczególna impreza ,gdyż miasto Bytom będzie obchodzić 760 rocznice nadania mu praw miejskich.W związku z tym park miejski przemieni się w wielki obóz rycerski. By szczególnie uczcić tak zacną okazje zostaną rozegrane I Otwarte Mistrzostwa Polski Południowej w walkach drużyn rycerskich 3/3 zgodnych z regulaminem Bojowego Hufca Południa.

Turniej ten zakończy również zmagania ligowe BHP na 2014 - rozdanie nagród.
https://www.facebook.com/Bhp.BojowyHufiecPo...cation=timeline

Organizator zapewnia,może to oczywiste,ale w praktyce różnie to bywa:) :
- wygrodzony obóz rycerski
- wyżywienie w dniach 13.09 (śniadanie,obiad, uczta,dużo złocistego napoju ) i 14.09(śniadanie )
- pełny węzeł sanitarny (prysznice)
- opiekę medyczną
- wodę dla walczących
- słomę
- ochronę
- profesjonalne szranki rycerskie i równy teren
- wynagrodzenie finansowe dla najlepszych zawodników w następujących konkuręcjach:
Miecza i tarczy
Miecza długiego
Walki drużyn rycerskich 3/3
Zapasy
Turniej łuczniczy

Interesują Cię kwoty? Napisz do mnie ( ginewra1 @o2.pl) dostaniesz odpowiedź na maila.

Na tym turnieju nagrody są wyłącznie dla zdobywców I miejsc w powyższych konkurencjach.
Uważasz się za Mistrza lub najlepszą drużynę 3/3 w Polsce , nie może Cię zabraknąć na naszej imprezie.

Program imprezy już niedługo.

Informacja dla rzemieślników,gastronomi historycznej: Impreza będzie nie biletowana,miejsca do handlu za darmo,zapewniony bezpieczny parking,wyżywienie.Park im Franciszka Kachla https://plus.google.com/1158602968839338906...l=pl,umieszcony jest położony prawie w samym centrum miasta,bez imprezy w weekend przebywa w nim kilka tysięcy ludzi. Do okoła mamy dzielnice Bytomia,a dalej same wielkie miastaaglomeracji ślaskiej. Impreza będzie bardzo mocno reklamowana w mediach i na bilbordach.
Ilość miejsc ograniczona.Liczy się szybkość zgłoszenia smile.gif

Zgłoszenia rzemieślników przyjmuje wyłącznie drogą telefoniczną.
Mirosław Markowski 517558162


Ważne utrudnienie, nie będzie można wjechać samochodem do parku!!!!!!!- zapewniamy pomoc

Przybycie rzemieślników 13.09 od godziny 15.00 do 14.09 do godziny 11.00
Nie zdążyłeś przykro nam.

Impreza będzie trwała do 15.09 do godziny 20.00.


Do miłośników Tańca z Ogniem- specjalnie dla Was odbędzie się festiwal Ognia i związane z nim warsztaty .
Zdradzę tylko że pula nagród to kilka tysięcy złotych.
Kategorii solistów i grup. Strona i kontakt mailowy z prowadzącymi festiwal już nie bawem.

Wymagania od władz miasta.

Wszystkie zgłoszone do turnieju osoby muszą wziąć udział w uroczystości nadania praw miejskich oraz w pochodzie historycznym który odbędzie się 14.09 na rozpoczęcie imprezy dlatego ważne aby wszyscy zdążyli dojechać na czas.

Regulaminy poszczególnych konkurencji już wkrótce.

Na zgłoszenie grup Rekonstruktorów czekam pod adresem mailowym
ginewra1@o2.pl

Pozdrawiam i Zapraszam
Mirosław Markowski
ginewra1@o2.pl
517 558 162
MKlein
Liczba miejsc jest ograniczona? - trzeba się śpieszyć z wysyłaniem zgłoszeń?
Mirek z BRZB
Czym szybciej tym lepiej,bo chętnych grup jest sporo.

Pozdrawiam Mirek
Mirek z BRZB
Regulaminy Turniejów Bojowego Hufca Południe
Postanowienia ogólne
Do walk dopuszczone są tylko osoby nie znajdujące się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
Udział w walkach jest całkowicie dobrowolny, uczestnik biorący udział w walkach podchodzi do walk na swoją odpowiedzialność. Aby startować w konkurencjach wymagane jest aby mieć ukończone minimum 16 lat. (w razie nie ukończenia 18 roku życia lub ubezwłasnowolnienia wymagana jest pisemna zgoda opiekunów prawnych Zgoda powinna zawierać wszelkie dane personalne ( imię nazwisko, nr Pesel, Adres zamieszkania oraz zameldowania nr Dowodu osobistego) opiekuna prawnego oraz dane kontaktowe, dane osoby której dotyczy, datę zgody na wzięcie udział w konkurencjach, datę oraz miejsce jej sporządzeni oraz podpis opiekuna prawnego oraz informację iż opiekun prawny zapoznał się z regulaminem imprezy.)
Zalecane jest dodatkowe ubezpieczenie na wypadek kontuzji odniesionej w trakcie walk.
Każda osoba biorąca udział w konkurencji wyraża zgodę na przetwarzanie jej danych osobowych oraz wizerunku w celach promujących imprezę oraz Ligę BHP co poświadcza podpisując regulamin.
Organizator nie ma obowiązku zapewnić opieki medyczne podczas trwania imprezy.
Organizatorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za jakikolwiek uszczerbek na zdrowiu fizycznym oraz psychiczny podczas żadnego Turnieju wchodzącego w skład Ligi BHP oraz w trakcie dojazdu na imprezę czy powrotu do miejsca zamieszkania uczestników.
Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za szkody wyrządzone w mieniu należącym do uczestników imprezy.

Kary za nie przestrzeganie zasad
Zawodnik za nie przestrzeganie zasad może być ukarany (żółta kartka) lub wydalony z turnieju (czerwona kartka). Za dwie żółte kartki zawodnik automatycznie otrzymuję czerwoną kartkę.
Kartka może zostać przyznana za decyzją sędziów za:
Brak spójności historycznej uzbrojenia i w wypadku używania elementów współczesnych
Używanie zakazanych ciosów
Nie przestrzeganie zasad „fair play” przez zawodników

Uzbrojenie
Wymagane jest uzbrojenie ochronne zgodne z historią XIII - XV wieku. Uzbrojenie musi być spójne historycznie w ramach maksymalnie 50 lat.

Głowa; hełm z wyściółką, zasłaniający twarz, w przypadku salad i kapalinów nie może być szczeliny pomiędzy hełmem a podbródkiem – hełm musi być zabezpieczony przed ewentualnym ściągnięciem z głowy.
Szyja; przeszywany kaptur i czepiec kolczy
Korpus; pszeszywanica, dodatkowo kolczuga, płaty, lub kirys płytowy.
Ręce; pszeszywanica, dodatkowo płytowa, zbrojnikowa lub kolcza ochrona stawu barkowego, łokci i przedramion, płytowe lub kolcze rękawice
Nogi; na udach minimum pikowane nogawice lub zakrywające je długa przeszywanica, płytowa ochrona kolan, płytowa lub zbrojnikowa ochrona piszczeli.

Wybór przeciwników
Każdy z zawodników przy zgłoszeniu do turnieju dostaje przydzielony numer startowy , który będzie wrzucony do wspólnego koszyka, wybór przeciwnika następuje przez losowanie.
Numer ten zostaje mu do końca rywalizacji.




Regulamin turnieju miecza i tarczy


- Czas walki 90 sekund.
- Tarcza; jej długość nie może przekraczać 75 cm, a szerokość 65 cm, ranty nie mogą być okute metalem. Dopuszczalne są jedynie tarcze na bazie drewna (deski, sklejka), profilowane (nie może być to prosta deska).
- Broń; dopuszczalne jest jedynie broń sieczna, jednoręczne (miecz, tasak, kord), broń musi być zatępiona, jej waga nie może być niższa niż 1200g.
- Liczone są jedynie silnie ciosy zadawane krawędzią tnącą broni. Punkty liczone są przez 4 sędziów, 2 sędziów liczy ciosy zadane przez jednego walczącego, 2 pozostałych ciosy drugiego walczącego. Po zakończeniu pojedynku sędziowie sumują trafienia poszczególnych osób i ogłaszają wynik starcia. W przypadku równej ilości trafień decyduje 30 sekundowa dogrywka.

- Polem trafienia jest całe ciało przeciwnika, z wyłączeniem stóp, krocza, karku, dłoni.
- Dozwolone są ataki rantem tarczy i w przypadku powalenia przeciwnika sędziowie przyznają  2 punktani
- Niedozwolone są ataki na kark, krocze, stopy i dłonie przeciwnika.
- Zabronione jest używanie kopnięć.
- Zabronione są sztychy i uderzenia głową .
Zawodnik otrzymuje 1 punkt za trafienie przeciwnika w wyżej wymienione pole, przewrócenie przeciwnika i wytraceniu mu broni (utrata broni to 1 punkt dla przeciwnika).

- W przypadku klinczu sędzia powinien przerwać walkę po 5 sekundach. Ciosy zadawane podczas klinczu nie są liczone.
- Zawodnik ma prawo do dwóch jednominutowych przerw w czasie walki w celu poprawienia części uzbrojenia, jeśli naprawa nie jest możliwa, to zostaje on zdyskwalifikowany lub może walczyć bez sprawnego elementu uzbrojenia pod warunkiem, że nie zagraża to znacząco jego zdrowiu.
- Jeśli zawodnik dozna kontuzji w wyniku czystej akcji przeciwnika, ma on 30 sekund na osiągniecie gotowości do walki w przeciwnym przypadku przegrywa walkę (to samo dotyczy zawodnika, który się przewrócił). Jeśli kontuzja zawodnika nastąpi w wyniku nieczystego zagrania przeciwnika, zawodnik poszkodowany ma prawo do dłuższego odpoczynku, jego walka może zostać przełożona na później. Jeśli zawodnik dostaje kontuzji w wyniku nieczystego a przy tym celowego zagrania. Jego przeciwnik decyzja sędziów , może zostać .zdyskwalifikowany.




Turniej bojowy na miecz długi – regulamin

- Czas walki 90 sekund
- Broń; dopuszczalny jest jedynie miecz długi, broń musi być zatępiona, jej waga nie może być niższa niż 1700g.
- Liczone są jedynie silnie ciosy zadawane krawędzią tnącą broni. Punkty liczone są przez 4 sędziów, 2 sędziów liczy ciosy zadane przez jednego walczącego, 2 pozostałych ciosy drugiego walczącego. Po zakończeniu pojedynku sędziowie sumują trafienia poszczególnych osób i ogłaszają wynik starcia.
- Polem trafienia jest całe ciało przeciwnika z wyłączeniem goleni, stóp, krocza, karku ,przedramion i dłoni.
Zezwala się na :
- cięcie
- rąbanie
- zadawanie ciosów głowicą.
- chwytanie przeciwnika za ręce.
- chwytanie przeciwnika za nogi.
- zwarcie.
- uderzenie przeciwnika pięścią nie trzymającą miecza (podczas zwarcia) - niepunktowane
- odepchnięcie przeciwnika.
- rzuty zapaśnicze , obalenie.
- podstawienie nogi.
- kopanie w obszar dozwolony-wyjątek stanowi głowa i kolano od frontu.(Kopanie jest nie punktowane.)
- stosowanie metody "półmiecza".
- rozbrojenie.
Zabrania się :
- pchnięcia sztychem
- zadawania ciosów jelcem
- zadawania ciosów w wyniku których powstaną kontuzje , w obszary dozwolone niepunktowane.
(przedramiona , łydki , golenie.)
- zadawania ciosów w dłonie i stopy.
- zadawania ciosów w kark.
- zrywania hełmu przeciwnika i/lub otwierania jego zasłony, szarpania za hełm przeciwnika.
- zakładania dźwigni na szyję.
- ataku na przeciwnika pozbawionego broni.
- ataku na leżącego przeciwnika.
- ataku na krocze.
- wiązania/przymocowywania miecza do ręki.
- zabrania się kontynuowania walki po komendzie - stój , sędziego głównego i po prośbie o przerwę zgłoszonej przez przeciwnika.

- W przypadku klinczu sędzia powinien przerwać walkę po 5 sekundach. Ciosy zadawane podczas klinczu nie są liczone.
- Zawodnik ma prawo do dwóch jednominutowych przerw w czasie walki w celu poprawienia części uzbrojenia, jeśli naprawa nie jest możliwa, to zostaje on zdyskwalifikowany lub może walczyć bez sprawnego elementu uzbrojenia pod warunkiem, że nie zagraża to znacząco jego zdrowiu.
- Jeśli zawodnik dozna kontuzji w wyniku czystej akcji przeciwnika, ma on 30 sekund na osiągniecie gotowości do walki w przeciwnym przypadku przegrywa walkę (to samo dotyczy zawodnika, który się przewrócił). Jeśli kontuzja zawodnika nastąpi w wyniku nieczystego zagrania przeciwnika, zawodnik poszkodowany ma prawo do dłuższego odpoczynku, jego walka może zostać przełożona na później. Jeśli zawodnik dostaje kontuzji w wyniku nieczystego a przy tym celowego zagrania, Jego przeciwnik decyzja sędziów , może zostać .zdyskwalifikowany.

Walki Drużyn Rycerskich (3vs3)
Do walk dopuszczane są Drużyny w których skład wchodzi od 3 do 5 zawodników
W ramach rywalizacji w Lidze BHP, niezbędne jest aby w drużynie pod tą samą nazwą było minimum 3 zawodników którzy wchodzili w skład pierwotnej Drużyny.

Formuła walki
Walki WDR są walkami kontaktowymi 3vs3, lecz z pewnymi ograniczeniami. Walkę sędziuje przynajmniej 3 sędziów których decyzje są niepodważalne w czasie walki. Po walce kapitan drużyny może się odwołać do głównego sędziego, jeśli ma odpowiednie powody i dowody.
Walka trwa do 2 wygranych starć. Starcie jest wygrane jeśli wszyscy przeciwnicy są pokonani. Za pokonanie uznaje się: upadek, 3 punkty podparcia, strata newralgicznej części uzbrojenia, opuszczenie pola walki, poddanie się.
Walka nie jest ograniczona czasowo. Trwa do momentu położenia wszystkich przeciwników, lub poddania się przeciwników. Poddanie sygnalizujemy uklęknięciem z podniesionymi rękoma.
Większość zawodników jest przyzwyczajona że przewaga 3 do 1 przerywa walkę. W Walkach Drużyn Rycerskich jeśli zostanie pojedynczy zawodnik naprzeciw trzem następuje zatrzymanie walki. Ostatni zawodnik podejmuję walkę z najbliższym przeciwnikiem, wtedy 2 pozostałych czeka na wynik tego pojedynku. Jeśli jednak ich zawodnik polegnie, mogą zaatakować równocześnie, czyli walka 2vs1. W przypadku gdy zawodnicy jednej drużyny zostaną powaleni niemalże jednocześnie, w/w zasada nie obowiązuje.
Jeśli zostanie po jednym zawodniku w każdej drużynie, którzy w czasie akcji przewrócą się obaj, to zostaną podniesieni, a walka zostanie wznowiona. Zawodnik wygranej drużyny musi stać na nogach. Uniknie to niepotrzebnych nieporozumień typu „kto spadł na kogo”, czy „kto pierwszy wykonał akcję” a „kto pierwszy dotknął ziemi”.
Walka trwa do momentu kiedy ostatni przeciwnik zostanie powalony na ziemie.
Dozwolone akcje
Uderzenia bronią
Uderzenia tarczą w dowolny sposób
Chwyty zapaśnicze
„Tramwajowanie”
Kopnięcia frontalne
Uderzenia wolną pięścią (bez tarczy)
Misiowanie (krótsze niż 10 sekund) – jeśli niema akcji, sędzia rozdziela zawodników i wznawia akcje.
Kopnięcie kolanem
 
Zabronione akcje
Walka bez broni (należy udać się do „pit stopu” po zamiennik)
Jakiekolwiek ataki w tył przeciwnika – dotyczy to zarówno ataku bronią, jak i kopnięcia – zakaz ten nie dotyczy tzw. Tramwajowania lub rzutu zapaśniczego
Przytrzymywanie przeciwnika po obaleniu
Uderzenia na krocze, atak jelce
Przytrzymywania się barierek
Zakładanie broni na kark i szyję – z każdej strony
Zrywanie hełmu z głowy przeciwnika, podważanie zasłony
Kopniaki z wyskoku na głowę
Robienie dźwigni za szyje/kark
W zależności od sytuacji, sędzia może zastosować upomnienie lub wykluczenie z dalszej walki bądź zawodów, jeśli uzna akcje zabronioną za umyślną.
Mirek z BRZB
Piątek :Rozlokowanie przybyłych kramów i rekonstruktorów – rozbicie obozu.

Sobota : Rozpoczęcie inscenizacji nadania praw miejskich 11.00 ( Plac Sobieskiego)
Szkoły prosimy o przybycie na godzinę 10.30

Rozpoczęcie turnieju Miecza długiego godzina 12.30

Walki drużyn łuczniczych godzina 12.40 – 15.50

Konkurs tańców Średniowiecznych 13.30( muszla koncertowa)

Turniej dla białogłów - „Bieg po Sukno” godzina 14.40( muszla koncertowa)

Średniowieczny turniej zapaśniczy godzina 14.30(plac turniejowy)

Oblężenie grodu Bytom- inscenizacja Bitwy godzina 15.50 (plac turniejowy)

Otwarte Mistrzostwa Polski Południowej w średniowiecznych walkach pełno kontaktowych w formule 3/3 godzina 16.30

Bytomski festiwal ognia - godzina 19.45 – około 23.00
Podczas festiwalu wystąpią najlepsze grupy tańca z ogniem w Polsce i będą walczyć w swoich kategoriach o nagrody festiwalowe.

Niedziela:

Turniej strzelania z łuku tradycyjnego godzina 11.00

Turniej rozgrywany jest w kilku konkurencjach strzelań do różnych celów na różnych dystansach z łuków tradycyjnych.

Turniej w konkurencji walki na miecz i tarcze godzina 12.00

Pokazy sokolnicze 13.30(muszla koncertowa)

Rozdanie Nagród dla rekonstruktorów godzina 14.00

Rozpoczęcie części zabaw i turniejów średniowiecznych dla mieszkańców Bytomia, przybyłych turystów 14.30- 18.00
turniej rzutu włócznią,
turniej łuczniczy,
tańce,
zawody siłaczy: siłowanie, rzuty belką i inne,
zawody drużynowe: narty średniowieczne, przeciąganie liny,
pajęcza sieć,
młynek rycerski,
cięcie kapusty mieczami i toporami,
Mistrzostwa dzieci i młodzieży w walkach na broń sportowa Go -now.( zapisy do godziny 14.30 w niedziele),
pokazy strzelania z broni czarno prochowej,

Część zabaw będzie organizowana w formie turniejów i zawodów . Będzie wyłaniała zwycięzców, którzy otrzymają ciekawe nagrody.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2017 Invision Power Services, Inc.