Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: "Łuk- Drewniany Łuk Średniowieczny"
FREHA > Ogólne kategorie (bez podziału na epoki) > Łucznictwo
Robin
Witam wszystkich bardzo serdecznie.Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem książki J. Jankowskiego "Drewniany..." read.gif
Jestem początkującym łucznikiem, i nie za bardzo wszystko rozumię. icon_redface.gif
Jeśli jest tu jakiś profesjonalista, to proszę o kontakt.
W sprawie przyrządów opisanych w książce to mogę pomóc, bo sam je zrobiłem icon_cool.gif
Abrat
Napisz do autora, w książce jest jego adres.
Robin
Pan Jankowski udziela odpowiedzi bardzo zwięzłych i niewiele mi tłumaczy. Przyrządy umiem robić, szukam tylko człowieka, który może się ze mną konsultować w sprawie tejże książki. Jeżeli masz czas i chęci, to może napisałbyś mi conieco o np. kuciu grotów itp., bo jestem dopiero początkujący
Langus
Witam

Słuchaj Robin. Nie chcialbym aby Twoje wypowiedzi wywołały burze śmiechu. Niestety na tym forum jak starzy "wyjadacze" poczują świerzą krew to od razu się pastwią nad początkującymi rymcersami, rzemieślnikami i innymi co mają wiele zapału - skutecznie im ten zapał gasząc. Tak jak Ci już tłumaczyłem na GG potrzeba najpierw sprawić (przed zrobieniem go sobie samemu) sobie jakiś łuk który w miarę normalnie strzela. Im lepszy to będzie łuk tym lepiej dla Ciebie. Najpierw należy poznać łuk jeżeli chce wykonać go żeby wiedzieć jakie powiene posiadać parametry, jak powinien strzelać itp. To samo dotyczy się strzał. Skąd będziesz wiedział jak już nawet zrobisz łuk czy strzały że one są dobre skoro nie miałeś wcześniej takowych w ręce? Bogdan Popek zanim zaczął robić łuki dużo strzelał ze sportowych łuków. Po za tym od dawna zajmuje się ciesielką i stolarstwem co bardzo mu pomaga przy konstrukcji łuków - wie jak zachowują się odpowiednie gatunki drzewa podczas obróbki.